I04 20201217_DTA_PRM_PatxiUriz_Pastora_ValentinaMuñoz_SanVicentCastellet_DSC6204
Valentina Muñoz, pastora del Parc Rural del Montserrat. PATXI URIZ | DIPUTACIÓ DE BARCELONA

Obradors compartits

Explora l'oferta d'obradors i petits escorxadors compartits que hi ha a la província de Barcelona.

Font: Elaboració pròpia amb dades de la Cooperativa Tres Cadires (2021)

A partir de les dades del mapa elaborat per la Cooperativa Tres Cadires i de la nostra recerca, hem creat un llistat d’obradors, petits escorxadors i altres equipaments de transformació agroalimentària d'ús compartit que hi ha a la província de Barcelona. Els titulars o gestors dels obradors ens han facilitat les dades a través d’una enquesta. A continuació, les hem georeferenciat en un mapa.

Nota metodològica

Fonts de dades:

• Mapa d’Obradors compartits de la Cooperativa Tres Cadires
  • Registre d’explotacions ramaderes
  • Mapa d’explotacions agrícoles de Catalunya (DUN, 2020). Aquesta font ens ha permès conèixer el nombre d’explotacions per comarca segons la seva Orientació Tècnico-Econòmica (OTE) principal.
  • Mapa de cultius de Catalunya amb origen DUN
  • Dades del Mapa del Sistema d'Informació Geogràfica de la Política Agrària Comuna (SIGPAC) i el Mapa de cultius DUN-SIGPAC. Concretament, hem treballat amb les dades de conreus i pastures disponibles (basades en superfícies SIGPAC i en el mapa de Cultius-DUN) per conèixer la producció predominant per comarques.

La resta d’informació prové de les dades obertes de la Generalitat.

És important destacar que hem creuat dades del registre d’explotacions ramaderes de Catalunya amb el mapa de municipis de l'Institut Cartogràfic de Catalunya per obtenir les explotacions de cada municipi. Les explotacions fora del límit de Catalunya, com piscifactories, no les hem tingut en compte. D’aquesta capa només hem considerat les explotacions amb tipus d’explotació “Producció i reproducció”, els grups d’espècie “Oví, boví, cabrum, petits mamífers, èquids i aus” i el sistema productiu “Extensiu”. A més, hem aplicat filtres per la classificació de bovins, ovins i cabrum per conèixer les explotacions dedicades específicament a la producció de carn i llet.

Per obtenir les dades correctes del nombre d’explotacions ramaderes, és recomanable fer un filtre per espècie, ja que una mateixa explotació pot tenir més d’una espècie. Per aquest motiu, la suma de les columnes no reflecteix el nombre total d’explotacions.

Data de creació
Data d'actualització