Maria Rovira, De La Maria Eco. PATXI URIZ | DIPUTACIÓ DE BARCELONA
Maria Rovira, pagesa del Parc Rural del Montserrat. PATXI URIZ | DIPUTACIÓ DE BARCELONA

El Parc Rural del Montserrat: Un model de sostenibilitat i innovació agroalimentària

L’espai agrari defensa en el seu vídeo de presentació la importància dels obradors compartits per dinamitzar el sector primari i valorar els aliments de proximitat.

El vídeo de presentació del Parc Rural del Montserrat (PRM) ofereix una immersió en la vida i les activitats d’aquest espai agrari. Titulat 'Parc Rural del Montserrat: Un santuari agrícola i ramader', l’audiovisual destaca la fusió entre la conservació del paisatge natural i les pràctiques agrícoles i ramaderes tradicionals que defineixen el territori.

Creat el 2019 per iniciativa dels ajuntaments locals amb el suport de la Diputació de Barcelona, el PRM és un dels nou parcs agraris de la província. Abasta 18 municipis distribuïts entre les comarques de l'Anoia, el Bages, el Baix Llobregat i el Vallès Occidental, amb la missió de promoure la producció d'aliments saludables, sostenibles i de proximitat per a prop de 123.000 persones.

L’audiovisual subratlla la importància de preservar les pràctiques agrícoles i ramaderes sostenibles, així com la biodiversitat i el patrimoni cultural de la zona. Inclou entrevistes amb persones locals que destaquen els beneficis de viure i treballar en aquest entorn, posant èmfasi en la coexistència harmoniosa entre la natura i l'activitat humana.

Maria Rovira, pagesa de l'empresa De la Maria Eco a Piera (Anoia) i Valentina Muñoz, pastora de cabres lleteres a Granjas de Poniente, Sant Vicenç de Castellet (Bages) són les protagonistes de l'audiovisual. Aquestes dones emprenedores expliquen com el Parc Rural del Montserrat les ha ajudat a desenvolupar les seves activitats de manera sostenible.

El PRM aposta decididament per l'agricultura ecològica i dóna suport a la pagesia en la transició cap a formes de producció més sostenibles. També promou la ramaderia extensiva per millorar el benestar animal, fomentar la biodiversitat i reduir el risc d'incendis forestals. Un dels seus trets distintius és comptar amb l'únic obrador carni d'ús compartit de Catalunya, un recurs essencial per dinamitzar el sector primari i posar en valor els aliments de proximitat.

La venda directa és un altre punt fort del Parc Rural del Montserrat, ja que ofereix noves oportunitats als emprenedors agroalimentaris del territori.

Per a més informació sobre el Parc Rural del Montserrat, pots escriure a Marta Martínez, enginyera de territori de la Direcció Territorial Agrària de la Diputació de Barcelona.

Valentina Muñoz, pastora del PRM. BROADCASTER CONTENT AGENCY | DIPUTACIÓ DE BARCELONA
Enllaços relacionats

'Parc Rural del Montserrat: Un santuari agrícola i ramader'

Vídeo realitzat pel Parc Rural del Montserrat amb el suport de la Diputació de Barcelona.