Mercat Origen del PRM. PATXI URIZ | DIPUTACIÓ DE BARCELONA
Mercat Origen del Parc Rural del Montserrat. PATXI URIZ | DIPUTACIÓ DE BARCELONA

Els Mercats Origen del Parc Rural del Montserrat s'expandiran a set noves localitats

La iniciativa és un pas decisiu per enfortir la venda dels productes conreats i elaborats a la regió.

En l'assemblea anual de l'Associació del Parc Rural del Montserrat, celebrada ahir a Sant Salvador de Guardiola, s'ha decidit una expansió significativa per als Mercats Origen. A partir del mes de setembre, aquests mercats, que fins ara s'havien celebrat alternativament al Bruc i a Olesa de Montserrat com a prova pilot, es portaran a set noves localitats que formen part del parc. Després de l’estiu i durant tot el 2025, els visitants podran gaudir dels Mercats Origen a Esparreguera, Abrera, Piera, Sant Vicenç de Castellet, Collbató, Vacarisses i Ullastrell, a més del Bruc i Olesa de Montserrat.

L'assemblea no només va tractar la expansió dels mercats, sinó que també va servir per avaluar els progressos realitzats durant l'últim any i per aprovar els comptes anuals. També es va formalitzar un nou conveni marc de quatre anys entre l’Associació del Parc Rural del Montserrat i la Diputació de Barcelona, que proporcionarà suport tècnic i econòmic continu al projecte.

Un altre punt destacat de la trobada va ser la decisió d’establir de manera permanent l’oficina tècnica del Parc Rural del Montserrat a Olesa de Montserrat, encara pendent de ratificació per part del consistori olesà.

L'assemblea va atraure una àmplia representació dels ajuntaments locals, incloent Collbató, Hostalets de Pierola, el Bruc, Abrera, Olesa de Montserrat, Ullastrell, Sant Salvador de Guardiola, Vacarisses, Esparreguera, Monistrol de Montserrat i Castellolí. A més, hi van participar tècnics de la Diputació de Barcelona i del Consell Comarcal del Bages.

El Parc Rural del Montserrat, concebut per protegir i recuperar el sòl agrícola, dignificar l’ofici de pagès i promoure els productes locals sota la marca ‘Montserrat’, continua consolidant-se com una eina clau per valorar el sòl rústic i preservar els valors naturals, paisatgístics i culturals de la regió.

Amb aquesta expansió dels Mercats Origen, s'espera no només reforçar l'economia local sinó també difondre encara més els trets distintius i els productes del Parc Rural del Montserrat entre persones residents i visitants.

Segons Sònia Callau, cap de Direcció Territorial Agrària de la Diputació de Barcelona, «l’expansió dels Mercats Origen a set noves localitats reflecteix el compromís continu dels municipis integrant del Parc Rural del Montserrat amb la promoció dels productes locals, la protecció del patrimoni natural i el suport a les comunitats rurals, reforçant la identitat i l'economia de la regió».

Per a més informació sobre el Parc Rural del Montserrat, podeu escriure a l’enginyera de territori Marta Martínez.

Mercat Origen del PRM. PATXI URIZ | DIPUTACIÓ DE BARCELONA