parcs agraris foto
Lluís Fisas, pagès del Parc Agrari del Baix Llobregat. PATXI URIZ | DIPUTACIÓ DE BARCELONA

Parcs agraris

Descobreix els parcs agraris de la demarcació de Barcelona, amb informació sobre la seva extensió i els municipis que en formen part.

Font: Elaboració pròpia amb dades dels límits dels parcs agraris o del límit municipal

Els parcs agraris són una eina clau per promoure un sistema alimentari més segur, saludable, sostenible i proper. La Diputació de Barcelona, pionera en la preservació, gestió i dinamització dels espais agraris, treballa amb ajuntaments i institucions per conscienciar sobre els beneficis de mantenir el patrimoni agrari.

Nota metodològica

Hem utilitzat el límit municipal de la capa 1:50.000 de l'Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya (ICGC). En els casos dels parcs agraris que tenen delimitació pròpia, hem emprat aquesta.

Fonts de dades:

És important destacar que el càlcul de la superfície agrària considera l'extensió de conreus més la forestal, i l'hem calculat a partir del mapa de cobertes de l'ICGC. En el cas dels parcs agraris amb delimitació pròpia, hem utilitzat aquesta per al càlcul. La resta de dades (cultius, població, ecològica, etc.) les hem obtingut a nivell municipal.

Data de creació
Data d'actualització