I05 cultius 05 cultius 20220905_DTA_AltPenedes_PatxiUriz_SantLloren_d'Hortons_TavernaMamdelBo_DSC1221
Tomàquets conreats a Sant Llorenç d'Hortons, Alt Penedès. PATXI URIZ | DIPUTACIÓ DE BARCELONA

Cultius

Descobreix quins són els conreus predominants al teu territori, com han evolucionat al llarg del temps, el tipus de reg, la titularitat de les finques i altres aspectes rellevants del sector agrari a la província de Barcelona.

Font: Mapa de cultius i d’explotacions de la DUN i mapa de municipis de l'ICGC

Basem aquesta anàlisi en el mapa de cultius de la Declaració Agrària de la Generalitat de Catalunya (DUN-SIGPAC), agrupant la informació a nivell municipal. Hem extret el detall de la superfície de cada grup de cultiu, incloent tipus de cultiu, varietat, secà o regadiu, i tipus de reg en el cas de regadiu. També hem estudiat l'evolució de la superfície declarada des de 2016 fins al 2023.

La informació es presenta de manera clara i accessible, classificada per municipi, comarca i parc agrari. Aquesta organització permet una comprensió exhaustiva dels conreus, la seva evolució, i altres aspectes rellevants del sector agrícola a la demarcació de Barcelona.

Nota metodològica

Fonts de dades:

Les dades s'actualitzen anualment.

És important destacar que les pastures no es troben en el mapa de cultius i, per tant, no les hem tingut en compte en aquest mapa interactiu. També és rellevant assenyalar que alguns grups no representatius a la demarcació de Barcelona s'han agrupat per simplificar la informació. Aquesta agrupació facilita la visualització i l'anàlisi de les dades a una escala més amigable.

La informació de cada parcel·la l'hem enriquit amb dades del mapa d'explotacions agrícoles de la DUN mitjançant una unió espacial (també anomenada, spatial join). Aquests indicadors es troben a la pestanya "Explotació" i ofereixen informació sobre el titular de l'explotació (home, dona, empresa) i el grup d'edat.

Si fas zoom sobre el mapa, podràs veure la capa de cultius sobre la fotografia aèria (ortofoto). Això permet seleccionar qualsevol cultiu en el gràfic per aplicar filtres i obtenir informació més detallada sobre els conreus específics del teu territori.

Data de creació
Data d'actualització