La Pobla de Claramunt, Parc Agrari de la Conca d'Òdena. PATXI URIZ | DIPUTACIÓ DE BARCELONA

Nova trobada de creativitat competitiva a la Conca d’Òdena

Les persones participants destaquen la preocupació per la recuperació del paisatge en mosaic i la diversificació en la producció agrosilvopastoral.

La recuperació del paisatge en mosaic i la diversificació en la producció agrosilvopastoral són dos dels reptes que més preocupen a la Conca d’Òdena. Així ho van assenyalar ahir la dotzena de participants a la nova trobada de creativitat competitiva organitzada per la Diputació de Barcelona en el marc del BCN Smart Rural, un projecte europeu cofinançat amb fons FEDER.

La sessió, en format telemàtic, ha permès identificar les dades i els indicadors que necessiten els ajuntaments i les associacions del territori per conèixer millor les característiques del seu sector agroalimentari, a més de reflexionar sobre com els agradaria que fos el futur Observatori BCN Smart Rural. Van ser convidats a assistir-hi el Consell Comarcal de l’Anoia, tots els municipis que promouen el Parc Agrari de la Conca d’Òdena i  membres d’entitats i associacions locals com el Col·lectiu Eixarcolant i Salvem Can Titó.

El procés participatiu s’ha dividit en dues dinàmiques. La primera s’ha centrat en identificar quines són les grans temàtiques agroalimentàries que més preocupen al territori i sobre les quals hi ha més manca d’informació; la segona, en recollir, agrupar i prioritzar les dades més útils i interessants a l’hora de desenvolupar accions concretes en aquests municipis. En les seves conclusions, els participants han assenyalat com a reptes prioritaris la recuperació del paisatge en mosaic, la diversificació en la producció agrosilvopastoral, l’envelliment de la pagesia i la necessitat de generar conscienciació sobre els sistemes de conreu més sostenibles.

Més informació sobre les trobades de creativitat competitiva, aquí.

— Redacció BCN Smart Rural —