Hort del Puig. PATXI URIZ | DIPUTACIÓ DE BARCELONA

Èxit del primer microcurs per a emprenedors agraris de la demarcació de Barcelona

Organitzada pel Banc de Terres del Parc Rural del Montserrat, la formació ha establert les bases perquè les persones assistents puguin posar en marxa una horta ecològica.

Aquest cap de setmana ha tingut lloc, de manera presencial, el primer microcurs per a emprenedors agraris de la demarcació de Barcelona. La formació ha estat organitzada pel Banc de Terres del Parc Rural del Montserrat i s’ha adreçat tant a joves que volen incorporar-se a l’activitat agrària com a pagesos en actiu que estan interessats a fer la transició cap a l’agricultura ecològica.

Aquesta primera càpsula de coneixement ha establert les bases perquè les persones assistents puguin posar en marxa una horta ecològica i ha tingut una durada total de sis hores dividides en dues jornades. La primera sessió s’ha celebrat a la Sala de Plens de l’Ajuntament del Bruc i ha anat a càrrec de la investigadora de l’IRTA Carmen Biel, qui ha parlat d’inversions econòmiques inicials, maquinària necessària, disseny de plantacions, fertilitzacions i control de plagues i malalties habituals a les explotacions d’horta en producció ecològica, entre altres temes d’interès.

En el segon dia de formació, l’alumnat ha visitat l’Hort del Puig, una finca agroecològica de Castellbell i el Vilar. En aquest espai de tres hectàrees, el gestor del projecte, Nil Puig, ha explicat la seva història i el procés de posada en marxa de l'empresa, a més d’endinsar-se en aspectes tècnics dels cultius d’horta en ecològic.

El primer microcurs per a emprenedors agraris de la demarcació de Barcelona ha finalitzat amb un dinar a base de productes de la terra i de proximitat, on, a més de gaudir del bon menjar, les persones participants han pogut crear vincles i compartir les seves experiències en temes d’agricultura ecològica.

Oferta formativa amb continuïtat

L’oferta formativa del Banc de Terres del Parc Rural del Montserrat continua amb un nou microcurs que tindrà lloc a Piera els dies 5 i 6 de novembre i girarà entorn el conreu ecològic de la fruita seca i l’olivera. En aquest cas, el cor de la trobada serà una visita a una empresa que produeix oli d’oliva ecològic en el territori. Per participar-hi, cal inscriure's aquí.

Aquestes formacions s’organitzen en el marc de BCN Smart Rural, l’estratègia de la Diputació de Barcelona per transformar el sector agroalimentari del territori, i estan cofinançades per la Unió Europea a través del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER). L’objectiu del Banc de Terres del Parc Rural del Montserrat és posar en contacte els propietaris de finques abandonades o en desús i persones que busquen terres per conrear, i donar el suport tècnic i jurídic que millor s’adapti a les necessitats d’ambdues parts.

Per a més informació sobre el Banc de Terres del Parc Rural del Montserrat, podeu escriure a Pere Navarro Marta Martínez, enginyers de territori de l’estratègia BCN Smart Rural.

— Redacció BCN Smart Rural —

Formació al Parc Rural del Montserrat. PERE NAVARRO | DIPUTACIÓ DE BARCELONA