Horta ecològica al Parc Rural del Montserrrat. PATXI URIZ | DIPUTACIÓ DE BARCELONA

El Banc de Terres del Parc Rural del Montserrat estrena càpsules formatives per atraure nous emprenedors al sector agrari

Els nous microcursos són presencials i totalment gratuïts, i s’adrecen tant a joves que volen incorporar-se a l’activitat agrària com a pagesos en actiu que estiguin interessats a fer la transició cap a l’agricultura ecològica.

Aprendre els principis bàsics per al conreu ecològic d’explotacions d’horta i camps d’oliveres i fruits secs són les dues temàtiques protagonistes de les primeres activitats formatives del Banc de Terres del Parc Rural del Montserrat. Els microcursos són presencials i totalment gratuïts, i s’adrecen tant a joves que volen incorporar-se a l’activitat agrària com a pagesos en actiu que estiguin interessats a fer la transició cap a l’agricultura ecològica.

La primera càpsula formativa vol donar a conèixer els aspectes més importants que cal tenir en compte a l’hora de posar en marxa una explotació d’horta en producció ecològica i tindrà lloc al municipi del Bruc els dies 22 i 23 d’octubre. Amb una durada total de sis hores, les sessions inclouran una visita tècnica a una finca ecològica en funcionament, a més de continguts útils i rellevants per iniciar aquesta activitat. Entre altres temes d’interès, es parlarà d’inversions econòmiques inicials, maquinària necessària, disseny de plantacions, fertilitzacions i control de plagues i malalties.

El segon microcurs té la mateixa durada i estructura, però se centra en el conreu ecològic de fruita seca i olivera i es farà a Piera els dies 5 i 6 de novembre. En aquest cas, el cor de l’activitat és una visita a una empresa que produeix oli d’oliva ecològic en el territori.

Aquestes dues càpsules formatives s’organitzen en el marc de BCN Smart Rural, l’estratègia de la Diputació de Barcelona per transformar el sector agroalimentari del territori, i estan cofinançades per la Unió Europea a través del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER). Participar-hi no suposa cap cost per als assistents, però les places són limitades i cal inscriure’s aquí.

— Redacció BCN Smart Rural —

Camp de fruiters a Esparreguera. PATXI  URIZ | DIPUTACIÓ DE BARCELONA