Gastroteca
CEDIDA
Promoció

Gastroteca

2007
Prodeca, Promotora dels Aliments Catalans. Generalitat de Catalunya
Laura Martí Aixa
Catalunya
Justificació i origen

Abans d'engegar-se la Gastroteca, es considerava que hi havia la necessitat de crear una eina que reunís informació sobre el patrimoni gastronòmic català i els productes locals.

D'aquesta manera, es volia contribuir a proporcionar informació a les persones consumidores sobre els productes i agents del sector agroalimentari locals i a millorar-ne la promoció i comercialització entre els diversos agents de la cadena agroalimentària.

La idea inicial va néixer del Departament d'Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya.

Objectius
  • Divulgar els productes locals i el patrimoni gastronòmic català.
  • Incentivar la venda directa i el circuit curt.
  • Digitalitzar els agents que intervenen en la cadena alimentària.
  • Cohesionar i incentivar sinergies entre tots els agents que formen part de la xarxa.
  • Aplegar iniciatives atomitzades.
  • Fer un mapatge d'agents i productes a Catalunya i al món. 
  • Promoure la sostenibilitat agroalimentària.
Idees inspiradores i qüestions clau

Tot el que s'ha aconseguit amb la Gastroteca és gràcies a la suma de diversos agents. Per exemple, una manera d'accedir als diversos productors i comerços és per mitjà dels censos de la Xarxa de Productes de la Terra o el Consell Català de la Producció Agrària Ecològica (CCPAE).

La Gastroteca pot servir als productors com a altaveu que els doni visibilitat, però també és una eina al voltant de la qual es fomenta el sentit comunitari. 

Com a lloc web, agrupa en un sol espai tota la informació i ofereix moltes possibilitats de cerca.

Pressupost de posada en marxa i origen dels recursos econòmics

En haver-se posat en marxa en origen des del Departament d'Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya i no de Prodeca (actual gestor del projecte), el pressupost inicial és desconegut.

A partir del 2017, quan la gestió de la Gastroteca s'assigna a Prodeca, no hi ha un pressupost monetari inicial com a tal, sinó un treball d'hores per part del personal intern.

Pressupost anual i origen dels recursos econòmics

L'any 2022 es van assignar 63.000 euros al projecte destinats a la gestió del lloc web i les xarxes socials, la programació, l'elaboració de vídeos, etc. Es calcula que és aproximadament el mateix cada any.

Període d'execució
2007 - actualitat (va estar aturat uns quants anys i es va reprendre el 2017)
Comparteix