Festitabl'
La necessitat d'aquest projecte s'explica per mitjà de dues constatacions principals:
Un territori fortament agrícola (42 % de la seva superfície), veí amb grans regions agrícoles com el Lionès, la Dombes o el Beaujolais.
Un caldo de cultiu d'esdeveniments culturals i esportius, com ara la Biennal d'Art Contemporani, el festival Jazz à Vienne o fins i tot la Biennal Internacional del Disseny de Saint-Etienne.
Molts organitzadors es van oferir com a voluntaris per posar en marxa ecoesdeveniments. La gran majoria no sabien com fer-ho o com obtenir accés als recursos o canals estructurats que poguessin respondre a les seves necessitats.
En el marc de la intervenció del pol metropolità en l'àmbit cultural i el seu suport a l'agricultura periurbana, els objectius del projecte eren els següents:
- Fomentar el subministrament de productes locals per a almenys quatre esdeveniments esportius i culturals organitzats al seu territori.
- Crear noves sortides per als productors locals reunint l'escala adequada d'actors.
- Crear valor a la zona i contribuir a la difusió d'una alimentació sana, local i de qualitat.
- Posar en marxa accions en favor de la lluita contra el malbaratament d'aliments.
Cal oferir assistència a mida per als interessats, des del diagnòstic fins a l'operació.
És necessari establir un intercanvi d'experiències amb esdeveniments precursors en l'àmbit nacional i un contacte directe amb els agents econòmics locals: productors agrícoles, plataformes, cervesers, etc.
Cal oferir suport als organitzadors d'esdeveniments en l'elaboració d'un plec de condicions (a favor dels productes locals i d'un enfocament ecoresponsable dels residus, com ara l'ús de gots compostables o de compost orgànic) per a la selecció dels proveïdors de serveis.
S'ha d'oferir suport a mida als organitzadors seleccionats per trobar solucions als reptes de cada esdeveniment (per exemple, control de costos i assequibilitat o limitacions dietètiques i d'embalatge per a esdeveniments esportius). Si cal, amb l'ajuda d'experts externs.
Cal organitzar d'activitats lúdiques per als visitants ("tasts a cegues" de receptes basades en productes locals, enquestes, etc.).
La comunicació ha de ser acurada (kit de comunicació per als sis esdeveniments de prova, kit Festitabl' per compartir l'experiència, logotip de Festitabl' amb el mapa del pol metropolità, fotògraf assignat a cada esdeveniment, etc.).
Cal crear un catàleg de participants.
- Municipis promotors del projecte.
- Suport del Ministeri d’Agricultura, alimentació i Bosc, en el marc del Programa Nacional per l’alimentació (PNA).
- Suport de la Regió Auvergne-Rhône -Alpes en el marc de PSADER (4 contactes territorials).
Aquest contingut estarà disponible molt aviat.
Persones destinatàries |
|