Promoció
Festitabl’
Justificación y origen
L'oportunitat d'aquest projecte s'ha revelat a través de dues constatacions principals:
- Un territori fortament agrícola (42% de la seva superfície), veí amb grans regions agrícoles com els Monts del Lionès, la Dombes, o el Beaujolais;
- Un brou de cultiu d'esdeveniments culturals i esportius, com la Biennal d'art contemporani, el festival Jazz a Viena, o fins i tot la Biennal Internacional del Design de Saint-Etienne.
Molts organitzadors d’esdeveniments es van oferir com voluntaris per posar en marxa eco-esdeveniments. La gran majoria no sabien com fer-ho o com tenir accés als recursos o canals estructurats que poguessin respondre a les seves necessitats.
Objectives
En la cruïlla de la intervenció de Pôle Metropolità en l'àmbit cultural i el seu suport a l'agricultura periurbana, els objectius del projecte eren:
- Fomentar el subministrament de productes locals per a almenys quatre esdeveniments esportius i culturals organitzats en el seu territori.
- Crear noves sortides per als productors locals, reunint l'escala adequada d'actors.
- Crear valor en la zona, i contribuir a la difusió d'aliments sans, locals i de qualitat.
- Posar en marxa accions en favor de la lluita contra el malbaratament d'aliments.
Inspiring ideas and key issues
- Establiment d'un suport a mesura per als interessats, des del diagnòstic fins a l'operació.
- Establir un intercanvi d'experiències amb esdeveniments precursors en l'àmbit nacional i un contacte directe amb els agents econòmics locals: productors agrícoles, plataformes, cervesers, etc.
- Suport als organitzadors d'esdeveniments en l'elaboració d'un plec de condicions (a favor dels productes locals i d'un enfocament eco-responsable dels residus - gots compostables, compost orgànic) per a la selecció dels proveïdors de serveis.
- Suport a mesura dels organitzadors seleccionats per a trobar solucions als reptes de cada esdeveniment (per exemple, control de costos i assequibilitat, limitacions dietètiques i d'embalatge per a esdeveniments esportius). Suport amb experts externs.
- Organització d'activitats lúdiques per als visitants ("tast a cegues" de receptes basades en productes locals, enquestes, etc.).
- Una acurada comunicació (kit de comunicació per als 6 esdeveniments de prova, kit festitabl' per a compartir l'experiència, logotip festitabl' amb la carta de l'àrea Metropolitana, fotògraf assignat a cada esdeveniment, etc.).
- Creació d'un catàleg de participants.
Presupuesto de puesta en marcha y origen de los recursos económicos
- Municipis promotors del projecte.
- Suport del Ministeri d’Agricultura, alimentació i Bosc, en el marc del Programa Nacional per l’alimentació (PNA).
- Suport de la Regió Auvergne-Rhône -Alpes en el marc de PSADER (4 contactes territorials).
Annual budget and origin of financial resources
Aquest contingut estarà disponible molt aviat
Otra información relevante
Persones destinatàries |
|