Investigadora Federació Selmar, Santa Susanna. PATXI URIZ | DIPUTACIÓ DE BARCELONA
Agroecologia

Programa de control biològic de l'Espai Agrari de la Baixa Tordera

Justificació i origen

Amb la creació de l’Espai Agrari de la Baixa Tordera, hi ha la motivació, per part de l’Associació de l’Espai Agrari, de treballar en problemàtiques que tinguin retorn i interès per a la pagesia. Aquest programa ha de permetre establir sinergies entre la pagesia i la recerca en la visió compartida del territori, millorar la capacitat de resposta i la incorporació de la innovació tècnica a la gestió integrada de plagues i maneig agroecològic del sòl. Per tal de mantenir la transferència recíproca de coneixements -i que sigui continuada- i compartir estratègies, s’estableix un conveni de col·laboració amb el programa de Protecció Vegetal Sostenible de l’Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries (IRTA).

Objectius
  • Oferir suport tècnic i assessorament al sector agrari per a millorar l’estat de la salut del sòl amb tècniques agroecològiques i la gestió integrada de plagues amb fauna auxiliar d’enemics naturals.
  • Enfortir els vincles entre pagesia i recerca a fi d’afavorir la gestió integrada i/o ecològica i la innovació tecnològica.
  • Promoure la formació contínua i la transferència de coneixements en sistemes de producció local i gestió integrada pel control de plagues i malalties.
Idees inspiradores i qüestions clau
  • Es tracta d’un projecte innovador de recerca aplicada basada en oferir suport tècnic a la pagesia de l’Espai Agrari i l’enfortiment dels vincles entre la pagesia i la investigació acadèmica.
  • Els estudis estan majoritàriament dirigits cap a la millora en l’aplicació de tècniques de control biològic, el maneig d’organismes del sòl, l’ús eficient de l’aigua i els fertilitzants i la millora de gestió de residus.
Pressupost de posada en marxa i origen dels recursos econòmics

El pressupost és d’uns 25.000€ anuals.

Període d'execució
2021-actualitat
Dades relacionades

Producció agrària ecològica

Com d’esteses estan les pràctiques agràries ecològiques a la província de Barcelona? Quina superfície de terra s'hi dedica? I quins són els conreus que més es produeixen amb mètodes ecològics en el nostre territori?