La Torre de Claramunt, Parc Agrari de la Conca d'Òdena. PATXI URIZ | DIPUTACIÓ DE BARCELONA

Trobada sobre reptes agroalimentaris a la Conca d’Òdena

La Diputació de Barcelona, en col·laboració amb BCN Smart Rural, un projecte europeu amb finançament FEDER, ha organitzat una trobada de creativitat competitiva centrada en els reptes del sector agroalimentari a la Conca d’Òdena. Aquest territori, situat a l'Anoia, destaca per la seva diversitat agrària i un paisatge de transició entre les vinyes del Penedès, les planes del Baix Llobregat, la muntanya de Montserrat i les planes del Bages.

La sessió, que es realitzarà de manera telemàtica el 25 de gener, té com a objectiu identificar les preocupacions principals dels municipis de la Conca d’Òdena pel que fa al seu sector agroalimentari. Entre els convidats es troben el Consell Comarcal de l’Anoia, els municipis que promouen el Parc Agrari de la Conca d’Òdena i membres d'entitats i associacions locals com el Col·lectiu Eixarcolant i Salvem Can Titó.

La sessió es dividirà en dues dinàmiques: la primera es centrarà en identificar les temàtiques agroalimentàries que més preocupen al territori i sobre les quals hi ha manca d’informació; la segona, en recollir, agrupar i prioritzar les dades més útils i interessants per al desenvolupament d'accions concretes en aquests municipis.

Aquesta trobada proporcionarà una oportunitat crucial per als participants de reflexionar i contribuir al futur Observatori BCN Smart Rural, afavorint la gestió sostenible i informada dels recursos agroalimentaris en aquesta zona específica.