Agrobotiga de la Cooperativa Agrària Santboiana. PATXI URIZ | Diputació de Barcelona
Agrobotiga de la Cooperativa Agrària Santboiana. PATXI URIZ | DIPUTACIÓ DE BARCELONA

La Diputació de Barcelona publica "Les llavors de la resiliència", el vídeo de presentació del programa BCN Smart Rural

L’audiovisual destaca els objectius i les accions principals d’un projecte nascut per millorar els sistemes agroalimentaris de la província.

BCN Smart Rural, el programa impulsat per la Diputació de Barcelona amb l'objectiu de millorar els sistemes alimentaris de la província, ha publicat el seu vídeo de presentació, titulat "Les llavors de la resiliència".

L’audiovisual està protagonitzat per Sònia Callau, responsable de la Direcció Territorial Agrària de la Diputació de Barcelona i coordinadora de BCN Smart Rural, qui ressalta la missió de fer el sistema alimentari més sostenible, saludable, segur i proper. Per aconseguir-ho, es col·labora estretament amb la pagesia, els ajuntaments i els ens locals interessats a promoure aquest model als seus pobles i ciutats.

Amb un enfocament basat en reconèixer el paper central de la pagesia en la producció d'aliments de qualitat i la preservació dels paisatges del territori, el programa planteja actuacions per tal que l’agricultura i la ramaderia contribueixin a mitigar el canvi climàtic, en lloc d’accelerar-lo. Així mateix, busca garantir que la nova pagesia tingui accés a la terra i que les petites i mitjanes empreses puguin transformar i elaborar els seus productes de manera competitiva.

El vídeo també destaca com el BCN Smart Rural impulsa la figura dels parcs agraris i rurals, espais ideals per establir mecanismes de dinamització del sector primari. A més, exposa les diverses maneres en què el projecta fomenta les xarxes alimentàries alternatives, facilitant la venda directa entre persones productores i consumidores, així com les estratègies alimentàries, processos participatius on tots els agents clau del sistema treballen conjuntament per avançar cap a aquest nou model.

Com explica Sònia Callau, «l’audiovisual defensa que apropar la producció, la venda i el consum d’aliments a l'entorn de les ciutats no només contribueix a millorar la seguretat alimentària ara i en el futur, sinó també a preservar el mosaic agroforestal, que és fonamental per gaudir d’un paisatge resilient davant els grans incendis forestals, especialment en el context mediterrani».

"Les llavors de la resiliència" es pot veure al canal de YouTube de la Diputació de Barcelona. Aquesta peça forma part de les Històries BCN Smart Rural, una sèrie de curtmetratges que vol donar a conèixer el programa BCN Smart Rural i els seus beneficis per a la societat i el territori.

Per a més informació sobre les actuacions desenvolupades en el marc del programa BCN Smart Rural, pots escriure a Sònia Callau, cap de la Direcció Territorial Agrària de la Diputació de Barcelona.

— Redacció BCN Smart Rural —

Forn d'Eixarcolant. PATXI URIZ | DIPUTACIÓ DE BARCELONA