Dirk Madriles, La Ginebreda. PATXI URIZ | DIPUTACIÓ DE BARCELONA

Els nous Cupons d’Innovació BCN Smart Rural donen suport a quatre projectes agroalimentaris

Les empreses beneficiàries rebran un ajut econòmic per a la contractació d’un servei d’assessorament expert que els permeti impulsar la seva idea de transformació i millora.

Els Cupons d’Innovació BCN Smart Rural són una línia d’ajuts per a microempreses del sector agroalimentari i forestal dels municipis rurals de la demarcació de Barcelona. Cofinançats per la Diputació de Barcelona i els fons FEDER, el seu objectiu és promoure la innovació al món agrari del territori i ho fa subvencionant la contractació d’un servei d’assessorament expert a una entitat de referència, per tal que aquesta ajudi l’empresa beneficiària a fer possible la seva idea de transformació i millora.

La primera convocatòria dels Cupons d’Innovació BCN Smart Rural es va celebrar l’any 2019 i va donar suport a set projectes. L’any 2020, amb el pressupost restant, s’ha dut a terme una segona convocatòria, que permetrà donar impuls a quatre empreses més:

1. La Ginebreda: aquesta explotació ramadera de Castellterçol (Moianès) es planteja elaborar i comercialitzar plats cuinats de xai ecològic en envasos de vidre. Per fer realitat el projecte, rebran un assessorament expert per part de l’empresa BDN.

2. Niu Verd: per tal de reduir la càrrega d’hores de feina i millorar l’eficiència productiva, aquesta granja ecològica de pollastres, situada a Sant Feliu Sasserra (Bages), té el repte de monitoritzar i automatitzar una sèrie de processos. En aquest cas, rebran un assessorament expert a càrrec de la Fundació Universitària Balmes.

3. Cerveses La Pirata: aquesta cerveseria de Súria (Bages) es planteja obrir una nova línia de cerveses envellides en botes de fusta. Per fer-la realitat, rebran l’assessorament expert de l’empresa Beer Events.

4. Agrària Estany: amb l’objectiu d’optimitzar el seu funcionament, aquesta empresa dedicada a la producció de llavors es planteja la concentració de totes les seves activitats en un únic centre productiu i logístic. El servei d’assessorament per fer-ho possible anirà a càrrec de l’empresa Sensus Consultoria. Agrària Estany està ubicada a Sant Martí Sesgueioles (Anoia).

Cadascun d’aquests quatre projectes rebrà un ajut del 80% del cost de l’assessorament, fins a un màxim de 2.730 euros. Els serveis d’assessorament s’implementaran fins a mitjans del 2021, fet que facilitarà que els projectes d’innovació d’aquestes microempreses puguin esdevenir una realitat a curt termini.

Els Cupons d’Innovació BCN Smart Rural són gestionats per l’Associació d’Iniciatives Rurals de Catalunya i s’emmarquen dins del PECT BCN Smart Rural, un programa de desenvolupament rural cofinançat per la Diputació de Barcelona i el Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER).

Sobre l’estratègia BCN Smart Rural

L’estratègia BCN Smart Rural s’ubica a l’avantguarda de l’acció en matèria agrària i alimentària que la Diputació de Barcelona està activant amb horitzó 2030 i es troba alineada amb les grans estratègies europees i internacionals en aquesta matèria: principalment, els Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides (ODS) i la campanya «Del camp a la taula» (de l'anglès, «From Farm to Fork»), que es troba al centre del Pacte Verd Europeu.

La seva visió és posar al centre de l’agenda política del territori el dret a una alimentació saludable, sostenible, de proximitat i amb un balanç de zero emissions, i, amb aquest objectiu, col·labora amb els ajuntaments de la demarcació que vulguin millorar la seva governança alimentària.

Més informació sobre els Cupons d’Innovació BCN Smart Rural aquí.

— Redacció BCN Smart Rural —