je mange
CEDIDA
Alimentació saludable i sostenible

Programa de sensibilització “Je mange pour le futur”

Think&Do Tank per comprendre i acompanyar els canvis en els comportaments alimentaris dels joves de 15 a 35 anys cap a dietes més sanes i sostenibles. Proposa programes innovadors i lúdics per a sensibilitzar als consumidors més joves sobre els reptes de l'alimentació de cara a la transició alimentaria i ecològica.

Càtedra ANCA (Alimento Nutrició Comportament Alimentari), AgroParis Tech
Justificació i origen

Davant el desafiament d'alimentar de manera sostenible a tota la humanitat el 2050, ens trobem davant un repte que concerneix a tota la cadena alimentària: des dels actors agrícoles i agroalimentaris fins als consumidors.

La càtedra ANCA és una càtedra sòcia d'AgroParisTech, i va ser creada el 2010 per la Unitat Mixta de Recerca INRAE/AgroParisTech de Ficologia de la Nutrició i del Comportament Alimentari (UMR PNCA).

És un Think&Do Tank per comprendre i acompanyar els canvis en els comportaments alimentaris dels joves de 15 a 35 anys cap a dietes més sanes i sostenibles. Proposa de programes innovadors i lúdics per a sensibilitzar als consumidors més joves sobre els reptes de l'alimentació de cara a la transició alimentaria i ecològica. Amb l'ajuda d'experts científics (sociòlegs, economistes, nutricionistes) i de creatius, informen i donen solucions concretes adaptades a la comunicació digital.

El programa es basa en 12 setmanes temàtiques amb més de 50 post de diferents formats (foto reportatges, vídeos, receptes, testimoniatges, entrevistes a experts per a adoptar una alimentació més sostenible.

A part d'aquesta campanya de sensibilització aquesta càtedra té altres programes com Food Ninja (plataforma lúdic pedagògica per a joves d'11 a 14 anys), Facileat (programa de desafiaments i astúcies per a adoptar una cuina sana i saborosa), Manger veure le futur (Còmic digital que se submergeix en el futur de la nostra alimentació).

Objectius

Aquest programa desitja aportar solucions concretes i senzilles per a facilitar l'adopció d'una alimentació sostenible entre els joves de 18 a 35 anys.

En 3 mesos de difusió:

• 4500 abonats
  • Més de 100 continguts pedagògics
  • 82 posts
  • 1200 Storie
  • 5 reportatges
  • 30 fitxes aliments
  • 6 entrevistes a experts
  • 11 receptes
  • 22 astúcies
  • 8 check-lits
  • 8 croquis
Idees inspiradores i qüestions clau
  • Elaboració i validació del contingut pel comitè d'experts pluridisciplinaris (nutricionistes, sociòlegs, agrònoms...) sobre les qüestions de seguretat alimentària i sostenibilitat, així com experts en l'àmbit les ciències de la informació, la comunicació i la pedagogia (8 experts implicats).
  • Co-construcció del programa basat en una auditoria (Focus Group, enquestes) i tallers de co-disseny realitzats amb joves de 18-35 anys (2 sessions).
  • Definició del format de mediació i producció els continguts amb un guionista, una il·lustradora i un productor audiovisual.
  • Mesurament dels efectes del programa mitjançant una mesura d'impacte qualitatiu i quantitatiu pre i post intervenció.
  • Edició d'un Llibre blanc de recomanacions per a la sensibilització dels joves.
Pressupost anual i origen dels recursos econòmics

Aquest contingut estarà disponible molt aviat

Període d'execució
Març 2021 - maig 2021