Dinamització agrària de Palou
CEDIDA
Dinamització agrària

Dinamització agrària de Palou

Projecte impulsat per l'Ajuntament de Granollers per a preservar i dinamitzar el seu espai agrari i pagesia.

Ajuntament de Granollers
Vicenç Planas
Granollers
Justificació i origen

L’evolució del sector agrari al Vallès Oriental ha patit un declivi alarmant en les darreres dècades, on moltes activitats han plegat i hi ha hagut poc relleu generacional. A Palou aquesta tendència s’ha vist agreujada per l’entorn metropolità en el qual es troba i les tensions territorials i urbanístiques que això implica. Però creiem que aquest entorn metropolità també ofereix oportunitats degudes precisament a la singularitat de l’espai i al seu reconeixement creixent.

Palou, amb més de 300 ha de sòl agrícola pot esdevenir un rebost de primer ordre per Granollers i l’entorn metropolità si som capaços d’aprofitar les oportunitats que li ofereix.

• Afavorir l’accés a la terra.
  • Augmentar la superfície de regadiu.
  • Diversificar la producció i augmentar el valor afegit de l’activitat agrària.
  • Incrementar el nombre d’activitats econòmiques compatibles amb l’espai agrari.
Idees inspiradores i qüestions clau
  • És interessant ampliar la mirada sobre el sector agrari:  a més de la vessant ambiental, territorial o productiva, és important considerar el seu paper sobre el conjunt del sistema alimentari local, com el comerç, el consum, la salut pública, l’educació, o el dret a l’alimentació saludable.
  • El treball en xarxa i la implicació d’actors dels diferents àmbits del sistema alimentari pot aportar resultats molt satisfactoris.
Pressupost de posada en marxa i origen dels recursos econòmics

Durant els primers anys, una part del sou del tècnic es va finançar amb el Programa d’Agents d’Ocupació i Desenvolupament Local  (AODL) del SOC.

Pressupost anual i origen dels recursos econòmics

El pressupost anual és d’uns 60.000 €, destinats a cobrir el sou del tècnic i projectes derivats. Els fons provenen del pressupost de l’Ajuntament i, ocasionalment, de subvencions d’altres ens, com Diputació de Barcelona, o Unió Europea.

Cal destacar que, des d’altres àrees de l’Ajuntament també es desenvolupen accions amb incidència sobre l’espai agrari o l’alimentació (salut pública, medi ambient, educació, obres i serveis, via pública, etc.).

Període d'execució
2011-actualiat