Llavors del col·lectiu Eixarcolant. PATXI URIZ | DIPUTACIÓ DE BARCELONA
Llavors d'Eixarcolant. PATXI URIZ | DIPUTACIÓ DE BARCELONA

Històries BCN Smart Rural: Les llavors de la resiliència

El vídeo posa de relleu els objectius i les iniciatives fonamentals d'un programa creat per millorar el sistema agroalimentari de la província de Barcelona.

A la província de Barcelona, hi ha un programa que vol transformar els sistemes alimentaris municipals cap a models més saludables, sostenibles, segurs i propers. Es diu BCN Smart Rural i està impulsat per la Diputació de Barcelona.

En aquest vídeo de presentació, que porta el títol "Les llavors de la resiliència", Sònia Callau, la responsable de la Direcció Territorial Agrària de la corporació i coordinadora del programa, mostra com es treballa amb la pagesia, els ajuntaments i els ens locals per promoure un model agroalimentari que reconegui el paper central que juguen els petits agricultors i ramaders en la producció d’aliments de qualitat i la preservació dels paisatges del territori.

També es descobreix com el BCN Smart Rural planteja actuacions per tal que el sector primari contribueixi a mitigar el canvi climàtic, en lloc d’accelerar-lo, i com busca garantir que la nova pagesia tingui accés a la terra i que les petites i mitjanes empreses puguin transformar i elaborar els seus productes de manera competitiva.

A més, s'explica com el programa impulsa la figura dels parcs agraris, espais ideals per establir mecanismes de dinamització de l’activitat agrícola i ramadera, i com fomenta les xarxes alimentàries alternatives, que faciliten la venda directa entre persones productores i consumidores, així com les estratègies alimentàries, que són processos participatius on tots els agents clau del sistema treballen conjuntament per avançar cap a aquest nou model.

"Les llavors de la resiliència" es pot veure al canal de YouTube de la Diputació de Barcelona. Aquesta peça forma part de les Històries BCN Smart Rural, una sèrie de curtmetratges que vol donar a conèixer el programa BCN Smart Rural i els seus beneficis per a la societat i el territori.

Per a més informació sobre les actuacions desenvolupades en el marc del programa BCN Smart Rural, pots escriure a Sònia Callau, cap de la Direcció Territorial Agrària de la Diputació de Barcelona.

— Redacció BCN Smart Rural —

SuperCoop Manresa. PATXI URIZ | DIPUTACIÓ DE BARCELONA
Enllaços relacionats

Històries BCN Smart Rural: “Les llavors de la resiliència
Curtmetratge produït per BCN Smart Rural | Diputació de Barcelona

Uneix-te a la revolució més deliciosa!

Vols estar al dia de les últimes novetats del programa Barcelona Agrària?  Subscriu-te al nostre butlletí digital!

Omple el breu formulari que trobaràs a continuació i rebràs al teu correu electrònic una selecció de notícies, entrevistes, informes i publicacions que segur que t’interessen.

Vull subscriure'm!