El sòl agrari, un recurs limitat. PATXI URIZ | Diputació de Barcelona
El sòl agrari, un recurs limitat. PATXI URIZ | DIPUTACIÓ DE BARCELONA

BCN Smart Rural es presenta al World Urban Forum 10

La Diputació de Barcelona, la Generalitat de Catalunya, l’Àrea Metropolitana de Barcelona i l’Ajuntament de Barcelona estarann presents al World Urban Forum 10, que tindrà lloc a Abu Dhabi (Emirats Àrabs Units) entre el 8 i el 13 de febrer.

Nacions Unides va establir el World Urban Forum (WUF) el 2001 per fer front a una de les qüestions més urgents a què s’enfronta el món actual: la ràpida urbanització i el seu impacte en comunitats, ciutats, economies, el canvi climàtic i polítiques. El fòrum és una plataforma d’alt nivell, oberta i inclusiva que té per objectiu fer front als reptes d’una urbanització sostenible.

Els objectius del World Urban Forum són els següents:

• Sensibilitzar tots els nivells de govern, la societat civil i el públic general sobre la urbanització sostenible.

• Contribuir a millorar el coneixement col·lectiu sobre desenvolupament urbà sostenible mitjançant un debat obert i inclusiu, l’intercanvi de bones pràctiques i polítiques específiques, i compartint els coneixements apresos.

• Promoure la col·laboració i la cooperació entre els diferents participants al WUF involucrats en l’avenç i en la implementació de la urbanització sostenible.

Alineats amb els objectius del World Urban Forum, la Diputació de Barcelona, la Generalitat de Catalunya, l’Àrea Metropolitana de Barcelona i l’Ajuntament de Barcelona estan presents al WUF 10, que té lloc a Abu Dhabi (Emirats Àrabs Units) del 8 al 13 de febrer. Sota el lema ‘Catalunya, quan les idees esdevenen accions’ es presenten els projectes més destacats que hi ha en marxa a Catalunya ens els àmbits de les ciutats saludables, el benestar urbà, la qualitat urbana i l’habitatge, la prosperitat i la innovació, el canvi climàtic i la bona governança. Un d’ells és el BCN Smart Rural.