MARTA Market _ Atlanta
CEDIDA
Mercats

Mercats de productes frescos de la Metropolitan Atlanta Rapid Transit Authority (MARTA Markets)

Més de 3.000 persones que viuen a la zona atesa per l'autoritat de transport d'Atlanta (MARTA) no tenien accés fiable a aliments nutritius i assequibles. Des de l'estiu del 2015, MARTA acull mercats de pagès de temporada en estacions seleccionades de la xarxa, amb l'objectiu de facilitar la compra de productes frescos aprofitant el pas per aquestes estacions. Els preus són competitius i s'accepten vals d'ajuda alimentària. Els quatre mercats que van funcionar durant quatre mesos del 2016 van atendre 13.000 visitants i van vendre més de 15.000 lliures de producte.

2015
Metropolitan Atlanta Rapid Transit Authority (MARTA). Departament d'Agricultura dels Estats Units
Atlanta, Geòrgia (Estats Units)
Justificación y origen

Les més de 300.000 persones que viuen dins de l'àrea metropolitana d'Atlanta tenen poc accés a aliments assequibles i nutritius.

En vista d'aquesta problemàtica, els mercats de productes agrícoles estan sorgint al voltant de les línies de transport públic d'Atlanta gràcies a una col·laboració única entre la Metropolitan Atlanta Rapid Transit Authority (MARTA) i la comunitat alimentària local, fet que ha donat lloc a la creació dels MARTA Markets.

L'any 2015, el Mercat Comunitari d'Agricultors (CFM), Geòrgia Food Oasi-Atlanta (GFOA), el Banc d'Aliments de la Comunitat d'Atlanta (ACFB) i la Cooperativa de Productors del Sud-oest d'Atlanta van fer que els MARTA Markets passessin de ser una idea a convertir-se en realitat.

La iniciativa és una de les primeres del país que combina els mitjans de transport amb l'accés a aliments saludables.

El primer MARTA Market va obrir les portes a l'estació de West End el juliol del 2015 i va oferir als passatgers una mescla de productes conreats pels agricultors d'Atlanta i d'aliments no locals provinents d'altres zones del país per cobrir les necessitats de la població en termes de producte fresc.

Els mercats accepten efectiu, crèdit i dèbit, així com cupons d'aliments EBT (dòlar per dòlar) o SNAP (programa Geòrgia Fresh Less, en què el valor del cupó es duplica per dos) provinents del Banc d'Aliments de la Comunitat d'Atlanta.

Objectives
  • Oferir opcions d'alimentació saludable als passatgers del transport ràpid d'Atlanta i als residents que viuen a prop dels MARTA Markets.
  • Donar suport als productors locals.
  • Eliminar els deserts alimentaris.
Inspiring ideas and key issues

L'èxit dels MARTA Market s'atribueix en gran mesura a tres factors principals: l'assequibilitat, l'accessibilitat i la col·laboració amb els productors locals i els serveis associats.

Annual budget and origin of financial resources

El setembre del 2017, MARTA va rebre una subvenció del Programa de promoció d'aliments locals de l'USDA per valor de més de 479.278 euros destinats a donar suport als MARTA Markets i a expandir-los durant tres anys.

Periodo de ejecución
2015-actualitat
Otra información relevante
Share